Podziel się tym ze znajomymi na Facebooku!

Zmiana nawyku

Ile z tych zachowań lub myśli, które Cię ograniczają, uważasz za automatyczne nawyki, na które nic nie poradzisz, bo są poza Twoją świadomą kontrolą?

Czy przestałeś brać odpowiedzialność na przykład za:

  • Palenie papierosów,
  • Niską samoocenę i samokrytykę,
  • Skłonność do kłótni,
  • Odwlekanie ważnych zadań na później,
  • Stres w pracy

lub inne ograniczające Cię zachowania?

Przecież dzieje się to automatycznie, więc nic na to nie poradzisz!

Jest to bardzo wygodna wymówka, jednak pozwól, że obudzę Cię z tego koszmarnego snu i przeniosę do rzeczywistości, w której weźmiesz odpowiedzialność.

Automatyczny nawyk to zachowanie, którego nie jesteś świadomy. Koniec definicji!

Co to oznacza?

W momencie, gdy uświadomisz sobie, że zbliżasz papierosa do ust i dalej to robisz, to już nie jest nawyk.

W momencie, gdy uświadomisz sobie, że nadmiernie się krytykujesz i dalej to robisz, to już przestaje być automatyczną podświadomą reakcją, nad którą nie panujesz.

W momencie, gdy uświadomiłeś sobie, że zareagowałeś stresem i dalej to robisz zamiast się rozluźnić, to już nie jest automatyczny nawyk.

Wtedy to już jest świadoma decyzja. Choćbyś nie wiem jak udawał, że nie masz nad tym kontroli. Bądźmy szczerzy – masz.

Do tej pory świadomie wybierałeś coś, co Ci nie służy. To jest okej, każdy z nas czasem podejmuje kiepskie decyzje.

Najważniejsze, abyś się teraz przyznał do tej decyzji i wziął za nią odpowiedzialność. Dzięki temu w przyszłości możesz wybrać lepiej.

Zobaczysz, że Twój nawyk nie będzie miał nic do gadania w momencie, gdy zdecydujesz się myśleć o sobie pozytywnie, zabierać się od razu za najtrudniejsze zadania lub odkładać papierosa z powrotem do paczki.

Jeśli chcesz zmienić swoje automatyczne nawyki, to przestań je traktować jak nawyki. Zacznij traktować je jak decyzje, które cały czas podejmujesz.

Przemyśl te decyzje. Dlaczego ten sposób wybierasz? Co Ci to daje? Jakie potrzeby to spełnia?

Co chciałbyś od teraz wybrać w zamian jako swoje nowe zachowanie?

Wyklaruj swoje przekonania, definicje i motywacje. Następnie podejmij mądrą i świadomą decyzję za każdym razem, gdy złapiesz się na automatycznym nawyku i zrobisz to, co Ci służy.

Nie wymaga to żadnej siły woli ani długotrwałego walczenia z nawykiem. Jest to takie proste, jak po prostu robienie tego, co naprawdę chcesz zrobić w danej chwili.

Zmiana nawyków jest tak trudna, jak ją definiujesz lub tak prosta, jak ją definiujesz.Przyjmij definicje zawarte w tym Daniu dla Duszy, a znacznie ułatwisz sobie zmiany na lepsze.

Dodatkowe materiały

Jak zmienić nawyk bez siły woli – moje wideo sprzed kilku lat na ten temat, jeśli chcesz więcej o nawykach.

Jeśli potrzebujesz z tym mojej pomocy to zapraszam na konsultację!

PS Ten tekst jest częścią Dania dla Duszy – darmowego newslettera, w którym znajdziesz ponad 100 tak inspirujących tekstów. Zdobądź je za darmo tylko tutaj:

Danie Dla Duszy

About the Author Rafał Dudek

Rafał to młody człowiek, który w ciągu kilku lat przemienił swoją huśtawkę dobrych i złych nastrojów w wewnętrzną równowagę i prawdziwe spełnienie. Teraz dzieli się z Tobą wiedzą i doświadczeniami, abyś Ty również każdego dnia budził się z uśmiechem na twarzy i sercem szybciej bijącym z podekscytowania.

Zostaw Komentarz:

5 minut inspiracji i motywacji wzbogaci Twój każdy dzień!

Zapisz się po biuletyn "Danie Dla Duszy" aby codziennie otrzymywać inspirujące artykuły, które poprawią Twoje samopoczucie i zapewni ciągły rozwój!

  • Energia Chi
  • Starożytna mądrość
  • Rozwój osobisty
  • Rozwój duchowy
  • Sekret bezwarunkowego szczęścia
  • Prawo Przyciągania

Na jaki email chcesz otrzymywać codzienną inspirację: