Podziel się tym ze znajomymi na Facebooku!

3 proste sposoby jak mieć więcej energii do pracy

Wiele ludzi zmaga się z tymi problemami:

  • Jak mieć więcej energii do pracy?
  • Jak wracać z pracy i nie padać na twarz ze zmęczenia?
  • Co zrobić, gdy po 10 minutach nauki mam dość i tracę koncentrację?

Czasem wystarczą Ci proste zmiany w codziennych przyzwyczajeniach, żeby mieć więcej energii do pracy i być bardziej „ożywionym” w ciągu dnia.

Więcej energii możesz zyskać dbając bardziej o:

  1. swoje ciało i zdrowie
  2. swój sposób myślenia, nastawienie
  3. system energetyczny ciała (energię Chi)

Te trzy sposoby na podniesienie swojej energii dotykają właśnie tych obszarów.

Czytając wybierz dla siebie te sposoby, które najłatwiej będzie Ci wprowadzić do codziennego życia. Gdy staną się one częścią Twojego dziennego rytmu, bardzo szybko odczujesz więcej energii w tych godzinach, gdzie zwykle już padałeś.

1.  Oddychaj głęboko

Kilka lat temu słuchałem audio-kursu Anthony’ego Robbinsa Living Health stworzonego właśnie dla ludzi, którzy chcą odczuwać więcej energii na codzień. W nim Tony tłumaczy jak bardzo ważny jest głęboki oddech.

Głęboki oddech pomoże Ci szczególnie jeśli pracujesz mentalnie, lub dużo się uczysz i tracisz koncentrację ze zmęczenia. Dlaczego? Ponieważ oddychając głęboko dotlenisz swój mózg! To jest dokładnie to, czego potrzebujesz na koncentrację – świeżej dostawy tlenu do mózgu :-).

Poza tym, Tony Robbins znalazł badania, w których odkryto, że głęboki, przeponowy oddech stymuluje przepływ limfy w układzie limfatycznym ciała. Głębokie oddechy wzmocnią więc Twoją odporność na choroby i pomogą usuwać z organizmu toksyny.

Co więc zrobić żeby mieć więcej energii do pracy na co dzień?

5 razy dziennie, w ustalonych godzinach, zrób 10 głębokich oddechów. Wybierz sobie o których pełnych godzinach zatrzymasz na chwilę to, co robisz, i zainwestujesz czas w głębokie oddechy. Na przykład może to być:

  1. Od razu gdy się obudzisz
  2. O godzinie 11tej na małej przerwie w pracy/szkole
  3. O godzinie 15tej gdy jestem już nieco zmęczony w pracy/szkole
  4. O godzinie 17tej od razu gdy wracam do domu
  5. O godzinie 20tej gdy powoli kończy się dzień, ale chcę jeszcze zrobić coś wartościowego

Gdy robisz oddechy, połóż jedną rękę na klatce piersiowej a drugą na przeponie. Upewnij się, że czujesz rozszerzanie i kurczenie w obu miejscach – wtedy oddychasz obiema partiami płuc.

Gdy robisz głęboki wdech, zatrzymaj się na chwilę zanim zrobisz długi wydech. Niech Twoje oddechy będą w stosunku czasowym 1:3:2 (na każdą 1 sekundę robienia wdechu, zatrzymaj się na 3 sekundy i rób wydech 2 sekundy). Ja na przykład robię wdech mniej więcej 2 sekundy, trzymam powietrze 6 sekund i wydycham 4 sekundy. Oddychaj tak powoli, aby Ci się nie zakręciło w głowie.

Głębokie oddechy zawsze dają mi niesamowite doładowanie. Rób je codziennie!

2. Pozbądź się wewnętrznych konfliktów

Jeśli Twoja praca Cię nie kręci i robisz ją bo musisz, to sporo energii tracisz na wewnętrzne konflikty. Jeśli nie chcesz czegoś robić, ale się do tego zmuszasz, to samo zabranie się do roboty jest męczące.

Co więc zrobić żeby mieć więcej energii do pracy na co dzień?

Obserwuj swoje nastawienie do wykonywanych zadań. Które czynności robisz, bo chcesz? Do których się zmuszasz?

Przestań się zmuszać do robienia czegokolwiek. Zamiast przyciskać się na siłę, znajdź przyjemniejszy sposób na wykonywanie swoich obowiązków. Zadaj sobie te trzy pytania:

  • Po co w ogóle to robię? Gdybym tego nie zrobił, czy świat na pewno by się zawalił?
  • Co naprawdę, szczerze lubię w spełnianiu tego obowiązku? Co pozytywnego wnosi on do mojego życia?
  • Jak mógłbym to robić w przyjemniejszy sposób? Na przykład:
    • Z muzyką na słuchawkach
    • Szybciej i bardziej niedbale, lub wolniej, bez stresującego pośpiechu
    • O innej porze dnia, gdy nie jestem taki zmęczony
    • Na spokojnie, oddychając głęboko i dbając o to żebym był rozluźniony
    • Podjadając pyszne ciasteczka – mój ulubiony sposób, ciasteczka mnie przekonają do wszystkiego 🙂

Dzięki tym pytaniom albo zrezygnujesz z tego obowiązku, albo będziesz miał szczerą ochotę zrobić go w przyjemniejszy sposób. Efekt? Brak walki wewnętrznej, a więc więcej energii na co dzień!

3. Przywracaj swoją energię Chi do normy prostymi ćwiczeniami

Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, że energia Chi to nie jakiś wymysł Chińczyków, tylko realny i mierzalny układ zasilający ciało człowieka. Jeśli masz mało energii, tracisz koncentrację lub jesteś senny w ciągu dnia, to rozwiązanie tego problemu może wymagać nieco medycyny energetycznej.

Jak się jednak zabrać za pracę z energią, jeśli w ogóle się na tym nie znasz?

Mam dla Ciebie duże ułatwienie – wideo, w którym tłumaczę krok po kroku 5 prostych ćwiczeń na wzmocnienie energii Chi ciała. Wejdź teraz w link i zrób te ćwiczenia razem ze mną.

Wprowadź te 3 zmiany do swojego życia a poziom Twojej energii wystrzeli ponad sufit. Oddychaj głęboko, pracuj przyjemnie i wzmacniaj się energetycznie!

About the Author Rafał Dudek

Rafał to młody człowiek, który w ciągu kilku lat przemienił swoją huśtawkę dobrych i złych nastrojów w wewnętrzną równowagę i prawdziwe spełnienie. Teraz dzieli się z Tobą wiedzą i doświadczeniami, abyś Ty również każdego dnia budził się z uśmiechem na twarzy i sercem szybciej bijącym z podekscytowania.

Zostaw Komentarz:

1 comment
Napisz odpowiedź

5 minut inspiracji i motywacji wzbogaci Twój każdy dzień!

Zapisz się po biuletyn "Danie Dla Duszy" aby codziennie otrzymywać inspirujące artykuły, które poprawią Twoje samopoczucie i zapewni ciągły rozwój!

  • Energia Chi
  • Starożytna mądrość
  • Rozwój osobisty
  • Rozwój duchowy
  • Sekret bezwarunkowego szczęścia
  • Prawo Przyciągania

Na jaki email chcesz otrzymywać codzienną inspirację: